Varit lite dålig att uppdatera här den senaste veckan

Har hunnit med att få Bira på superfint humör, min älskade häst har blivit så fin. 

Hemma i paddocken har vi jobbat stenhårt med att hitta balansen på innersida ut mot ytterhjälper, stadig och stabil har han blivit! 

Som belöning blev det en hopplektion mer inriktat mot lydnad iform av svängande hjälper. Det var en nyttigövning som till en början var lite jobbig, vi hittade knapparna och avslutade med trötta bakben. 
Drivande och bärande bakben är inte alltid lätt i alla situationer men vi ska lyckas! 

Ytterligare blev det ett försök till uteritt, blev en skrittrunda, helt underbart! Sen joggade vi och träna på lite bärande bakben :) 

Kanske kan bli något av detta ändå.. Fortsättning följer! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0