Säsongsdebut med Bira

Valde att åka på en pay and ride med Bira i Vellinge i söndess. Det blev 51, % i en LB:2. 
Jag är nöjd med honom, i början var han riktigt spänd och vi blev skrämda av någon annan häst, som inte gjorde saken bättre. 
Red fram han längre än vad jag brukar, 50min blev det typ.
När vi kom in på banan så protestera han mot att gå ner till domaren men efter startsignalen så fanns där inga sådana tramsigheter kvar. Dock var han lite trött i glp så fick någon spark då han slog sig fri. Men så stolt över han. Domaren tyckte jag var duktig som behöll lugnet på en spänd häst. Min lilla BiraBUS .


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0