Clinic för Hannes Melin

Hexa fick äran att följa med på en helgträning, vilken insperation och vad roligt det har varit! 

Lördagen bjöd på dressyrträning och det var verkligen bra resultat. Tänka frammåt och få innerskänkel runt mot en fast ytterhand och en "pianorörande" innerhand. Och få ett bra samspelande i rythmen förberedande för all ridning.

Söndagen bjöd på först en clinic där Hannes visade syftet med gårdagens dressyr och band ihop den med dagens hoppning som handla om kontroll och bjudning. När allt stämmer så har hinderhöjden ingen betydelse. 


Överraskade att det var ett räcke.


Detta var roligt med hoppning :)


Drivande innerskänkel och handen i fokus.



Galopparbetet var en bra övning - fram fram men också tillbaka. 

Avslutar med att jag är mycket nöjd! 



Kommentarer
elisabeth

Verkar som du haft roligt !!

kramar i massor.

cajsa har börjat på Hoppsatsning nu, och jag väntar på att få en plats i Dressyrsatsningen.

Svar: Det var jätte lärorikt! :)

Åh vad roligt, kul och höra av er att det går framåt :) håller tummarna att du kommer med i gruppen också :)
Elin Kosola

2015-02-16 @ 11:14:49
URL: http://www.ringgatan8.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0