Hoppning

Idag blev det först att mocka ridhuset på stora fast hårda sandklumpar, eftersom att han som sköter underlaget tyckte att de va bra och jag inte ville hoppa bland klumparna så istället för att klaga så tog jag mig en grep och kastade klumparna längs kortsidorna. Vilken glädje och en bra känsla inom mig, insåg att det kändes bra att jag tog tag i det själv, men anser att man ska komma till anläggningen när som hwlat och den ska vara ridbar men icke det. Så tråkigt, men hoppning blev det på schemat idag! 
Bira var rent av seg när jag red fram, började fundera på om det var något fel då  han gjorde allt vad jag sa. Så roligt att rida. Men sen styrde jag på min fina linje. Hade två likadana linjer med 4 korta galoppsprång ibörjan hade vi lite problem att hitta en följsam galopp men i slutet så var han så underbar att rida! Så följsam! <3 min Bacchus Bira 

Här är övningen 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0