Träning med Bira

Idag tränade jag och Bira för Emelie hemma, så underbart. Detta har jag drömt om, tänk att någon kommer hem och tränar en, målet idag var att få tips och ideer på nya ridövningar och tips på hur jag kan stabilisera mellan hand och skänkel. Det fungerade helt okej, känns som vi hittade varandra bra. 

Framridning med att ställa ut och inåt på rakt spår, sedan öka och minska volten för att få tag på bakbenet. Samma sak i galopparbetet och låta han tänka framåt och ge lite krav efter krav och fånga upp yttersidan. Avslutade med lite skänkelvikning och öppna. Vilka underbara övningar och en härlig känsla! :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0