Skoning, så bra!

Igår blev Bira skodd och det tog lika lång tid som en helt vanlig häst, helt underbart. Vilken skillnad, vi har i några dagar tränat att leka lite med sprutan och haft både sirap och vatten som medicament för träning. När han väl skulle ta domsedan så vips så inget bråk och tjafs den var på plats direkt. 
Fina hovar hade han så nu är vi fitforfight för mer träning igen efter lite vila då han varit på besök på kliniken för kiropraktik och vaccination, ska på återbesök igen om några dagar för att kontrollera sadelns passform. 

Min älskade Birabus!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0