Måndags träning

Testade och träna för Emelie idag, Bira fick träna upp sin styrka och stabilitet med att träna på att hålla yttersidan på plats och jobba med att trampa på i rätt takt och rythm i en följd som verkligen fungerade och galopp arbetet med tanke på sluta och arbeta mot förvänd galopp gjorde han lite lugnare och fick någon bra långsida. Avslutningsvis tyckte jag att Emelie hittade knappar som fungera för både mig och Bira. Även Mamma var med och tränade med Hexa och jobbade mycket på att fortsätta ha kontakten på ytter genom att lugna tempot lite. 

Underbara hästar vi har <3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0