Sand och grus plus fyra staket!

Dagens erfarenhet rikare lär det bli fler pass på ridbanan hemma i stallet. Om nu vädret kommer hålla i sig med plusgrader och upptinad ridbana.
Började med "träning av uppsittning" tyvärr blev Bira rädd för mig vid 2 testet och jag fastnade med foten och han sprang iväg med mig hoppande efter. Tillslut kom jag bort från stigbygeln och bira stannade och vi började om och det gick super bra! 
Vi red 40min i både skritt och trav. Jag använde min favoritövning som är simpel, 20m volt snett igenom, snett igenom och 20m volt igen. 
Målet var inte stressa igenom och ta förhållningar, kan bli bättre på rakt spår. 
Men så underbart!! 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0