Hoppning, första gången!

En toppen dag för mig och Bira. Vi sällskapade till ridhuset med Julia och Sonat. Vi körde bommar på kort slalom och två räcken på 40cm längs andra långsidan. 
Började med att rida fram på den övning vi gjorde igår med volt utmot skänkelvikning.. Både i skritt och trav. Han lyssnade superfint så vidare utveckla med kontakt på yttersidan med cavaletti och avlutade med några språng över hinderna. Fick två fina språng i slutet, dock kändes det som bira njöt. Full fart framåt. :) min älskade häst!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bacchusbira.blogg.se

Här får ni följa min resa med Bacchus Bira. "Bira" är importerad från Danmark år 2007 och köptes då av Malin Melander men sedan april 2012 ägs han av mig Elin Kosola . Född 1999-01-01 och är min Birabus.

RSS 2.0